On a fait plusieurs activités pour Halloween dont je n'ai pas parlé. Parmi elles, celle des fantomes. J'ai réutilisé les petits fantomes/haricots des cartes et jetons pour ce jeu. J'ai fabriqué deux cartes de jeu en feutrine, pour que deux enfants puissent prendre part, mais un seul enfant peut aussi y jouer seul. Sur la photo on dirait qu'il n'y a qu'une seule carte orange mais il y en a bien deux, l'une sur l'autre.
We did a few Halloween activities that I haven't written about. One of them was the ghosts one. I reused the little ghosts/beans that we used for cards and counters. I made two boards out of felt so that two children can play together but one child can also play alone. The photo looks like there is only one orange felt board but there are two, one on top of the other.
J'ai aussi fabriqué le dé noir avec les chiffres. Le but de l'exercice est de s'entrainer a reconnaitre les chiffres de 1 a 6. On peut aussi remplacer les chiffres de 1 a 6 par les chiffres de 7 a 12 pour continuer l'entrainement une fois le premier dé maitrisé.
I also made the black die. The aim of the exercise is to work on recognising numerals from 1 to 6. You can also replace those numerals by the numerals from 7 to 12 or even higher to keep the game challenging.
Les enfants lancent le dé a tour de role et placent le nombre correspondant de fantomes sur leur grille. On peut jouer de facon compétitive: le premier qui finit sa grille gagne la partie; ou de facon coopérative en placant les deux grilles l'une en dessous de l'autre et en placant ses fantomes a la suite de ceux de son partenaire.
The children take turns to throw the die and place the corresponding number of ghosts on their board. You can play competitively: the first child to finish their grid wins; or cooperatively by placing both grids one above the other and placing your ghosts right after your partner's.
The children take turns to throw the die and place the corresponding number of ghosts on their board. You can play competitively: the first child to finish their grid wins; or cooperatively by placing both grids one above the other and placing your ghosts right after your partner's.
Pour les jeunes joueurs je conseillererais de commencer par compter les fantomes a ajouter avant de les placer sur la grille, cela évitera des confusions!
I would advise young players to start by counting all of their new ghosts before adding them to the board, it will be less confusing.
Ce jeu est aussi utile pour renforcer le sens de lecture; l'enfant place ses fantomes de gauche a droite et de haut en bas.
This game is also great to reinforce the reading and writing direction as the children place their ghosts from left to right and top to bottom.
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